În cinstea Republicii

În cinstea celei de-a nu-ştiu-câta aniversare a Republicii, mi-am făcut autocritica şi mi-auuuuu angajamentul, în faţa propriei conştiinţe (aia mică, lili-putana pe care o deţin în dotarea personală), că, dacă Edison a inventat becul şi Franklin paratrăznetul, dacă Einstein a inventat relativitatea şi Pitagora … puntea măgarilor, m-am gândit să inventez şi eu ceva, ca să rămân în istorie.

Dacă Newton a inventat mărul care pică din pom, eu am inventat … cârnaţii picaţi în măr!

După o primă tentativă, total reuşită (de unde reiese clar că am stofă de bucătar! şi pot să-mi fac un şorţ sau o geacă din ea!), am constatat, cu stupoare că, a doua oară au ieşit … la fel de bune!

Vă rog, gospodinelor şi gaspadinilor, să luaţi o tastatură în faţă şi să vă notaţi reţeta pe o coală de word.

Florine pântecoase

N.B.: Dragă Colega Bloggeriţă Florina, nu glumesc deloc şi nu vorbesc de tine, acum! Nu bat nici un a propos la faptul că te-ai putea întoarce, pântecoasă, ca altele care au hălăduit prin străinătăţuri.

Se iau mai multe mere, din soiul Florina (cum spuneam, nu glumesc, deloc! aşa se numesc nişte mere cu carnea fragedă, ca o pulpă de fecioară, care se topeşte în microunde! mărul! că, pulpa de fecioară se topeşte în … fânul de curând cosit!), câte încap într-o tavă de porţelan. La mine încap trei. Se descotorizează, de cotor, evident. Încercaţi cu un tub ce v-a rămas gol, după ce aţi topit, în căni cu apă, pastilele efervescente de putut (cele din care, dacă iei regulat … poţi! poţi face sport! honi soit qui mal y pense!). În huda rămasă în locul cotoroanţei, se împinge o bucată de cârnaţ proaspăt, neafumat (fumătorii să iasă pe balcon şi să numere câţi oameni trec cu capul descoperit!!), lungă cât ceai (cu liniuţă la mijloc!) eliminat din măr. Ca să-i fie supliciul complet, am găurit, amănunţit,  cu furculiţa, maţu’ cânaţului! Cu un beţişor de frigăruie, faceţi o hudă şi-n cârnaţi, ca să faceţi loc unui fir de busuioc. Dacă nu aveţi crenguţă de busuioc uscat, luaţi unul din sân de altă fecioară. Peste toată afacerea, plouaţi nişte caşcaval răzălit. Eu am plouat, doar, nişte fărâmituri de brânză de capră.

Tava, cu toată încărcătura asta neruşinată, o puneţi încetişor, să nu facă zgomot, în cuptorul cu microunde. Al meu are puterea de 660W şi i-am dat bice să muncească o duzină de minute, a câte 60 de secunde fiecare.

Rezultatul e groaznic: busuiocul s-a umflat în cârnaţ, cârnaţul a făcut armistiţiu cu mărul şi şi-au împărţit aromele, iar, căpreasca brânză a glazurat, cu topitura-i, ciotul de cârnaţ ce se vedea din măr, ascunzându-l.
Nu pot să vă spun dacă e bun, pentru că, încă, nu mi-am revenit. Mă mai cred în Paradis! Cu pântecele plin!

Mă tem că, data aviatoare, voi mai înghesui, între pielea cârnaţului şi pulpa mărului, nişte mieji de nucă. Ca să pot, apoi, să mă dau mare şi să vă mărturisesc că … am primit reţeta de la o drăgălaşă demoazelă, crescută la umbra turnului Eiffel.

Notă: încă nu am înregistrat reţeta la OSIM, aşa că puteţi da, repede, copy+paste şi să vă treceţi la autor! oricum, este o reţetă, cu care vă puteţi regala regeşte musafirii! Dacă vă jenaţi să maltrataţi merele şi cârnaţii, mîncaţi Varză à la Turda!

10 gânduri despre „În cinstea Republicii

  1. Off topic, but on time!

    =====MEGA-FELICITAREA DE AN NOU===== LA MULTI ANI 2012========

    Salutare si bine te-am gasit! Ai un gand bun, o urare pe care vrei s-o adresezi blogosferei? Atunci completeaza aceasta felicitare si trimite-o mai departe la 10(zece) bloggeri pe care-i apreciezi!
    -Preia prin copy&paste felicitarea din acest comentariu, adauga gandurile tale, urarea ta, numele si linkul tau, apoi inchide felicitarea si trimite-o mai departe, tot prin comentariu, catre 10 bloggeri pe care-i apreciezi!
    Daca esti unul din bloggerii la care felicitarea se va afla sambata 31 decembrie 2011, intre orele 17.00 si 18.00 atunci te rugam, inapoiaza felicitarea echipei Mostwantedblog.org pentru a fi publicata si aratata la toata blogosfera! Daca nu stii cui s-o trimiti mai departe inapoiaza felicitarea catre mostwantedblog.org! Te rugam, lasa aceasta parte de text, nealterata, te rugam vino alaturi de noi sa uram tuturor un An Nou fericit si plin de realizari!

    *Gandurile lor merg catre tine!

    -La Multi Ani si un 2012 asa cum il visati! Liviu R. – balantza.com

    -Să vă fie zilele senine, fericite, sănătoase și norocoase! Ada Pavel – adapavel.wordpress.com

    – Să vă dea Dumnezeu un An nou fericit, cu tot ce înseamnă asta pentru voi! Adela Onete – http://www.danap.ro/

    – Un 2012 mai bun pentru toata lumea! – http://diversediversificate.wordpress.com/

  2. Pingback: Ştim: e ultima zi din an :) | absolut obişnuit

  3. Pingback: Leonard Bramer(24 decembrie 1596 – 10 februarie 1674), pictor olandez baroc « my heart to your heart

  4. Sună bine! Florina chiar îmi place (vorbesc de soiul de mere), aşa că totul pare promiţător. Adică doamna îmi promite că va face… la Anul, şi La Mulţi Ani! 😀
    Îţi doresc un An Nou mai bun, cu mai multe satisfacţii!

    • # Peter: Lasă pe Doamna în pace şi … execută exact ce scrie în reţetă (mai puţin ce e prin paranteze!). E prea simplu ca să nu-ţi reuşească! Şi … poftă bună! … la Anul, şi La Mulţi Ani! 😀
      Merele Florina îmi plac pentru că nu-s aşa de dulci, nici aşa de pietroase, … În microunde se topesc şi se transformă într-o pastă delicioasă. Dacă mai pui şi un dram de scorţişoară, … Cum ziceam? … la Anul, şi La Mulţi Ani! 😀

  5. Pingback: În faţa computerului « Florina Lupa Curaru

  6. Pingback: 2011 in review « Florina Lupa Curaru

  7. Pingback: Leonard Bramer(24 decembrie 1596 – 10 februarie 1674), pictor olandez baroc | my heart to your heart

Lasă un răspuns

