L-am fentat pe dulău

Am discutat cu Ulise şi l-am întrebat:

– Duminică, la Cariera Tureni, mi-ai dispărut, cam pentru prea mult timp. Devenisem îngrijorat. Pe unde ai fost?

Prietenul mi-a răspuns:

– Am coborât în vale, ca să beau apă.

– Dar, de ce ai stat aşa de mult?

– Nu mai fi supărat! Să-ţi povestesc ce am păţit.

Ştiu că asta-i introducerea pentru … baliverne. Dar, sunt curios să aflu ce a mai inventat. Minte, animalu’, ca un jurnalist profesionist, ca să-şi asigure succesuri … financi-osoase!

– Lângă apă, am găsit nişte oase. Tocmai, vroiam să gust din ele, când, văd un dulău îndreptându-se în goană spre mine, cu intenţia clară să mă înfulece. Mă gândesc: „Vere, am încurcat-o! Ăsta mă haleşte şi nu rămâne nici codiţa din mine!” Dar, imediat, văd oasele de pe jos. Mă aşez pe burtă şi încep să rod oasele, cu spatele la dulău.  Chiar înainte ca dulăul să sară pe mine, am exclamat satisfăcut, frecându-mă pe burtică: „Mmmm, ce delicios a fost dulăul ăsta! Oare, or mai fi şi alţii p-aici?”  Auzind, dulăul se opreşte din salt şi, înfricoşat, se prelinge uşurel, pe lângă copaci, luând distanţă, gândindu-se: „A fost cât p-aci! Ulise ăsta, m-a băgat în sperieţi!”  O cioară, care a urmărit scena dintr-un copac, sperând să se pună bine cu dulăul, fuge după el, ca să-i povestească înşelătoria. O văd. Cioara îl ajunge pe dulău, şi-i spune pe faţă toată tărăşenia. Dulăul, înecat de furie zice: „Urcă în spinarea mea şi vei vedea ce îi voi face nemernicului de Ulise!” Acum, văzând că cioara se întoarce în cârca dulăului, mă gândeam: „Ei, cum o mai scot la capăt de data asta?” Dar, în loc să fug, mă întorc cu spatele la atacatori, prefăcându-mă că nu i-am văzut. Şi … când aceştia ajung destul de aproape, zic: „Unde, oare, o fi cioara aia nenorocită?! De mai bine de-o juma’ de oră am trimis-o să-mi mai aducă un dulău ca să-l mănânc şi nici acu’ nu s-a întors!!!”. Nu-ţi mai spun, ce fugea dulăul când a auzit ce-am zis eu!

Am pus degetul pe năsucul lui Ulise. Era moale. Semn că a minţit, iarăşi! Pardon: doar, si-a făcut … rating!

V-am spus că e parşiv: a prelucrat un banc, ce mi-a sosit pe e-mail, ca să se dea mare, în Gara mică! Vrea să impresioneze pe câţiva prieteni din blogosfera: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, …

17 gânduri despre „L-am fentat pe dulău

    • # ODORICAION: Promit că le voi depista. A propos: de ce nu treci şi numele blogului la identificarea pentru comentariu. Ai putea ca, de fiecare dată, să treci un alt blog, spre a le afla şi noi, mai uşor.

  1. Pingback: Premieră în România: Spectacole de teatru în peşteră. « Supravietuitor's Blog

  2. Pingback: Théophile Alexandre Steinlen(10 noiembrie 1859 – 13 decembrie 1923), « my heart to your heart

  3. Mare războinic Ulise, ca şi tizul său din mitologie! 😀
    Mi-a plăcut mult povestea lui. Are talent, nu glumă Sigur vor mai urma şi alte întâmplări.
    O zi frumoasă!

  4. Pingback: Sindicatul bunelor maniere « Teo Negură

Lasă un răspuns

